Omen Studio, avantgard from New York
Omen Studio, new wave from New York
Ha figyeled az alternatív, avantgárd divatot, akkor lehet, hogy már belefutottál az omenstudio nevébe az Instagramon. Egyelőre még nem egy világszinten ismert márka, de épp ez benne az izgalmas: friss, formabontó és még van benne valami titokzatos
Az OMEN nem próbál mindenki kedvére tenni. És ez jó. A designjaik inkább művészeti állásfoglalások, mintsem „hétköznapi hordható” darabok. Formák, textúrák és színek, amelyek kicsit zavarba ejtenek – de épp ettől érdekesek. Aki szereti a Rick Owens-féle sötét, kirívó stílust az itt is talál ismerős vonásokat.
A logó: minimalista, szinte szimbólumszerű. A feed: kevés poszt, visszafogott színek, átgondolt vizualitás. Nem árul el sokat – és pont ez benne a zseniális. Nincs öncélú zaj, nincs túlmagyarázás.
A „divatház” kifejezés néha túlzásnak tűnik kisebb márkák esetében, de itt indokolt. Az OMEN inkább hasonlít egy konceptuális művészeti projektre, mint egy ruhamárkára. Minden darab úgy néz ki, mintha egy üzenetet hordozna – nem akar „csinos” lenni, hanem gondolatokat ébreszt. Itt nem outfitet választasz, hanem attitűdöt.
A márka jelenleg nagyjából 1300 követőnél jár Instagramon – ami nem sok, de egyben azt is jelenti, hogy tényleg valami új és független dologról van szó. Nem gyártanak tömegterméket, és nem is próbálnak „divatosak” lenni a klasszikus értelemben. Sokkal inkább olyan, mintha egy eldugott galériába csöppennél be, ahol még nem tudod pontosan, mit látsz – de valami megfog.
Végszó
Az OMEN Studio nem mindenkinek szól – és pont ez benne az érték. Ha unod az egyen-pólókat és keresel valamit, ami valóban egyedi, elgondolkodtató és vizuálisan is kihívó, akkor érdemes figyelni őket. Még a kezdeti fázisban vannak, de épp ezért lehet most érdekes „felfedezni” őket.
Varga Boldizsár